Despre riscuri si aplicatii software neautorizate!

Despre riscuri si aplicatii software neautorizate!

Esti antreprenor si asta te face sa iti doresti constant sa gasesti solutii eficiente care sa contribuie la cresterea afacerii tale.

Atunci cand auzi de anumite softuri care simplifica procedurile, planificarea si gestionarea serviciilor oferite de business-ul tau, esti tentat sa le achizitionezi. De ce? Pentru ca de obicei, aceste softuri sunt create astfel incat sa iti faciliteze, tie, ca antreprenor, munca si să automatizeze proceduri care iti fura extrem de mult din timpul de lucru si nu numai.

Intrebarea esentiala este: esti constient de cat este de important sa te interesezi de provenienta acestor sisteme software si de cat de mult conteaza ea pentru siguranta afacerii tale?

Raspunsul nostru este:

DA, este extrem de important sa te asiguri ca aceste softuri provin din surse acreditate si certificate;

si

NU, multi antreprenori nu verifica aceste date importante atunci cand le achizitioneaza. Probabil pentru ca au costuri mai reduse si ofera, in aparenta, aceleasi beneficii cu sistemele create de dezvoltator.

Daca esti tentat sa achizitionezi un sistem software care promite multe, dar vine dintr-o sursa nesigura, iti recomandam sa te gandesti de doua ori inainte sa-l alegi. E foarte posibil ca la un moment dat sa nu mai ai control total asupra sistemului si nici nu vei putea fi sigur ca aceste problemele aparute se vor putea rezolva.

Vrei sa stii la ce riscuri te supui atunci cand achizitionezi sisteme software din surse nesigur?

1. Performanta scazuta

Pentru ca dezvoltatorii sistemului software isi doresc permanent sa imbunatateasca solutiile realizate, vor concepe in permanenta update-uri, care vor imbunatati constant functionarea aplicatiilor pe care le achizitionezi. Din pacate, nu vei beneficia de astfel de update-uri periodice daca achizitionezi aplicatiile software de la un reseller neautorizat.

Asta deoarece un reseller nu are cunostintele sau experienta unui dezvoltator. Resellerul doar vinde aplicatiile si atat. Iar daca ai noroc si inca mai poti contacta resellerul in cazul performantei scazute a aplicatiei tale, problemele tale cel mai probabil nu vor fi rezolvate in timp util. Se va crea un telefon fara fir intre tine, reseller si dezvoltator care te va face sa pierzi si, in mod evident, bani.

2. Pierderea, scurgerea si furtul de informatii

Bazele de date sunt extrem de importante si trebuie protejate cu mare atentie. Pierderea, scurgerea sau furtul de informatii va fi unul dintre riscurile carora iti expui afacerea in cazul in care achizitionezi un sistem software de la un furnizor neautorizat. In cazul unei brese de informatie, vei incalca legea de prelucrare a datelor personale si vei risca sa primesti sanctiuni mari. Pentru ca va fi o achizitie dintr-o sursa nesigura, nu vei avea absolut nici un control asupra datelor detinute.

3. Probleme de functionare ale sistemului

In cazul in care intampini probleme de functionare ale sistemului, un reseller nu te va putea ajuta in rezolvarea dificultatilor pentru ca efectiv nu are capacitatea necesara. In schimb, dezvoltatorul sistemului va stii exact ce trebuie facut in orice situatie aparuta si o va rezolva in cel mai scurt timp posibil. In cazul in care apar erori de raportare, dezvoltatorul este cel mai in masura sa remedieze problemele (nu doar ca este cel mai in masura, ci este datoria lui sa asigure buna functionare a functiilor aplicatiei).

4. Lipsa garantiei sistemului achizitionat

Daca achizitionezi solutii software de la un dezvoltator autorizat, vei primi o licenta care atesta certificarea sistemului software cumparat. In cazul in care doresti sa cumperi programul software de la un reseller neautorizat, nu vrei avea nici o garantie sau licenta.

5. Lipsa serviciilor de mentenanta

Dupa ce achizitionezi un sistem software este foarte important sa ai asigurate servicii de mentenanta in vederea rezolvarii rapide a problemelor aparute. In ce consta aceasta mentenanta?

  • eliminarea rapida a erorilor (bug-uri)
  • configurarea serverelor sau sistemelor pe care ruleaza aplicatiile
  • adaptarea aplicatiilor la noile modificari legislative
  • instalarea noilor functionalitati ale aplicatiilor (update)
  • existenta procedurilor de back-up, monitorizare aplicatii, optimizare proceduri
  • consultanta si raspunsuri rapide atunci cand ai nevoie.

In cazul unui sistem care nu este certificat, toate aceste servicii lipsesc.

6. Probleme de conexiune la noile case de marcat

Odata cu schimbarea caselor vechi de marcat cu cele noi, pentru a respecta noile reglementari, intrucat orice software care comunica cu casa de marcat fiscala este obligatoriu sa fie inregistrat in Biblioteca Nationala de Programe, din cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica-ICI Bucuresti, toti dezvoltatorii sunt obligati sa efectueze demersurile necesare in acest sens.

Un soft care nu poate fi conectat in ecosistemul afacerii tale este un soft inutil.

Informeaza-te si fa alegeri inteligente pentru afacerea ta!

Ai nevoie de mai multe informatii? Scrie-ne la office@selectsoft.ro si noi iti oferim toate detaliile de care ai nevoie!

Related Posts