Rapoartele destinate managerilor trebuie să ofere o imagine de ansamblu, dar care să le permită acestora să ia decizii strategice cu privire la volumul de muncă, resursele și proiectele pentru lunile următoare.
Rapoartele ajută la conturarea modului în care va arăta volumul de muncă al firmei pe termen scurt. Atunci când manageri au acces la aceste informații, pot lua mai bine decizii cu privire la ceea ce s-a întâmplat și la ceea ce ar trebui să se întâmple în continuare pentru a corecta cursul sau pentru a profita de succes.
Importanța rapoartelor
1. Descoperi tendințele și poți lua cele mai bune decizii
Ori de câte ori efectuați un raport financiar, știți exact dacă compania câștigă sau pierde. Singurul dezavantaj este că nu știi exact cum și de ce se poate întâmpla acest lucru. Cu un raport financiar, poți pătrunde în interiorul funcționării companiei tale pentru a vedea ce anume determină de fapt ca firma ta să câștige sau să piardă.
2. Previi orice pierderi și cheltuieli inutile
Având în vedere că lumea afacerilor este în continuă schimbare, este esențial să știi când și unde ar putea fi nevoie să faci unele ajustări în cadrul companiei. Cu siguranță nu vrei să reacționezi, după ce este prea târziu.
3. Un instrument puternic care oferă informații actualizate despre compania ta
Cu un raport financiar, ai întotdeauna avantajul și te poți adapta cu ușurință la noile schimbări din afaceri. Este un instrument strategic care poate fi folosit pentru planuri de creștere și profit pe termen lung. Investiția într-un raport finaciar informativ este un lucru de la sine înțeles pentru orice organizație. Investește în viitorul tău astăzi și asigură-te că ai la îndemână cele mai bune informații pentru afacerea ta.
4 rapoarte esențiale destinate managerilor
Un raport de previziune financiară te poate ajuta să înțelegi mai bine situația financiară actuală a afacerii tale și să stabilești un buget realist pentru afacerea ta. Aloci resursele financiare în mod corespunzător și identifici oportunități de creștere a performanței bazate pe informații concrete. Posibilele probleme financiare pot fi descoperite înainte ca acestea să apară, dar și strategiile pentru a le aborda.
Raportul de vânzări oferă o privire de ansamblu asupra performanței de vânzări, permițând să identifici tendințele în ceea ce privește vânzările, inclusiv zonele cu creștere sau descreștere care pot fi analizate în funcție de perioade diferite, cum ar fi trimestre, luni sau ani.
Raportul de vânzări este folosit pentru a evalua performanța produselor, ceea ce poate ajuta la identificarea produselor cele mai populare și cele cu rulaj mai mic, dar și pentru a stabili targetele de vânzări pentru perioade viitoare, pe baza performanțelor istorice și a tendințelor.
Vânzările reprezintă doar unul din factorii care influențează profitul, concentrarea exclusivă pe acest factor și lipsa unei analize adecvate a diferitelor scenarii planificate pentru a se alege modul cel mai eficient, cât și lipsa monitorizării profitabilității realizate, vor pune firma în situația de a avea profituri sub așteptări. În plus nu se vor cunoaște cauzele acestor rezultate sub așteptări.
Acest raport poate fi utilizat pentru a urmări și analiza cheltuielile în diferite categorii, precum salarii, taxe și impozite, TVA, cheltuieli operaționale, cheltuieli de producție sau cheltuieli generale.
Prin analizarea raportului de cheltuieli, managerii pot identifica și monitoriza tendințele de cheltuieli și pot lua măsuri de reducere a costurilor în cazul în care acestea sunt prea mari sau nejustificate. De asemenea, raportul de cheltuieli poate fi utilizat pentru a stabili bugete de cheltuieli pentru perioadele următoare și pentru a urmări progresele în depășirea pragului stabili.