Pandemia de coronavirus care afectează companiile la nivel global modifică radical atât modul de funcționare al business-urilor, cât și comportamentul de cumpărare al clienților. La fel ca în alte țări, românii sunt fie autoizolați la domiciliu, fie izolați, fie în carantină. Acest lucru face imposibilă deplasarea lor la unele (sau orice) magazine sau supermarketuri. Efectul direct: afacerile din comerț se confruntă cu o scădere a clienților, deci a veniturilor.
Ca să venim în sprijinul managerilor care folosesc aplicația software SelectSOFT, am dezvoltat o funcționalitate nouă pe care o punem la dispoziția lor începând de acum. Update-ul susține activitatea magazinelor și supermarketurilor prin facilitarea vânzării cu livrare la domiciliul clienților.
Astfel, clienții pot să cumpere în continuare produsele de care au nevoie de la magazinele lor preferate, iar business-urile își continuă activitatea, dar își păstrează clienții și angajații.
Iată cum se poate utiliza noua funcționalitate:
- Din moment ce populația este încurajată să rămână în casă, este de la sine înțeles faptul că procesul de comunicare nu va fi unul direct. Astfel, clientul va transmite o comandă către magazin prin telefon sau prin intermediul internetului (e-mail, website, rețele sociale).
- Odată cu plasarea comenzii lucrătorul comercial începe să pregătească produsele pentru a fi livrate către client.
- În aplicația software se generează o vânzare de tip livrare. Aceasta include datele de contact ale clientului și detalii legate de produsele comandate. În analogie, acesta e pasul în care, în mod normal, clientul ar fi la casa de marcat, iar operatorul de vânzări îi scanează produsele.
Clientul primește o notificare care cuprinde produsele pe care le-a comandat și urmează să fie livrate. Ea mai conține și suma de plată pe care trebuie să o pregătească.
- La fel ca în cazul vânzării în locație, următorul pas constă în tipărirea bonului, dar aici vorbim de un bon de livrare. Acest document va însoți comanda până la generarea bonului fiscal.
- Apoi persoana desemnată cu expedierea produselor le va livra clienților la adresele indicate în comandă.
- Ultimul pas constă în încasarea comenzii prin metoda de plată aleasă inițial. Poate fi vorba de numerar sau card, și generarea, după caz, a bonului fiscal și/sau facturii.
Avantajul major al noii funcționalități este continuarea, dar mai ales optimizarea activității în funcție de vânzări în această perioadă critică prin care trecem toți și cunoașterea comportamentului consumatorului afectat de situația COVID-19, dar și produsele pe care le comanda in mod frecvent.
Cum se realizează acest lucru?
Toate detaliile vânzărilor sunt centralizate cu noua funcționalitate a aplicației. Drept urmare, managerii le pot analiza și pot lua decizii de business în timp real, bazate pe informații concrete. În primul rând, ei au acces la evidența clară a produselor vândute, respectiv livrate. Astfel, pot determina frecvența cu care ele au fost cumpărate, ceea ce înseamnă că își pot ajusta comenzile de aprovizionare. Prin intermediul funcționalității, stocul este optimizat, iar pierderile de natură financiară sunt reduse la minimum.
Apoi, pe baza informațiilor obținute, managerii pot gândi și implementa campanii care să crească vânzările pe anumite categorii de produse. Pot crea pachete sau reduceri de preț în funcție de cerințele actuale ale pieței. Astfel, ei se pliază pe nevoile clienților izolați la domiciliu.
Un alt avantaj major este obținerea unui proces de vânzare și livrare corect. Astfel, clientul primește exact produsele pe care le-a comandat. Folosind noua funcționalitate din update-ul aplicației software, comenzile nu sunt încurcate între ele și nici produsele între comenzi. Acest lucru duce, în mod firesc, la creșterea satisfacției și loialității clienților.
Companiile din comerț își pot continua activitatea în mod normal, atâta vreme cât se bazează pe un sistem eficient de preluare, procesare și livrare a comenzii.